2018年11月20日星期二

好歌就係忍唔住細細聲跟住唱:《波希米亞狂想曲:搖滾傳說》

好歌就係忍唔住細細聲跟住唱:《波希米亞狂想曲:搖滾傳說》




「我由頭唱到落尾!」
作為音樂文盲,冇諗過睇傳奇樂隊Queen嘅傳奇電影《波希米亞狂想曲: 搖滾傳說》(Bohemian Rhapsody),我會high到郁身郁勢。

除咗樂隊主音Freddie Mercury之外,睇戲之前我連其他成員姓乜名乜都噏唔出。但係啲歌……戲裏面好幾首主打歌前奏一起,我個頭就已經「印吓印吓」,口中唸唸有詞做口型,而且首首都記得歌詞。
呢種反常現象唔止發生喺我一個人身上。
好似鄙人當興趣營運嘅FB影迷群組《百老匯電椅中心》,會員不過區區千幾人,平日大家講嘅都係超級英雄片呀、恐怖片呀咁樣,話題甚少扯到音樂……但近日開post講《波》片,留言居然出奇踴躍: 「最尾個場我都跟住細聲唱」、「我由頭唱到落尾!high爆!」、「臨尾《Live Aid》差啲想企埋起身」、「到完場有成2/3人都坐到開燈先走!」……
有群組會員甚至提議組團二刷,買埋同一場逼爆戲院,大家對住銀幕「卡拉OK」。
回想早前主打ABBA金曲嘅西片《媽媽咪呀!開心再嚟》(Mama Mia) 喺香港上映,有關方面特別增設有字幕嘅「齊齊唱」場次畀樂迷享用,點知反應出奇冷淡,院內幾乎鴉雀無聲。有歌迷更因為大住膽唱出聲,畀身邊盲毛觀眾狂「殊」,無癮非常。
所以,一部音樂電影能夠改變本地「植物人觀影文化」,令觀眾唔理旁人眼光放聲高歌,實在唔簡單。那怕自high影迷依然只屬少數 (相對喺美國勇奪票房冠軍,執筆之時《波》片喺香港只收200零萬,成績講唔止突出)。
「演唱會還原度接近100%」
能夠睇到人熱血沸騰,《波》片導演同演員功不可沒。部戲拍攝過程一波多折,第一手執導嘅Bryan Singer更因為頻頻失場,兼夾喺現場同人「霎氣」,被中途炒魷。但由佢操刀嘅高潮戲 --- 1985年,久休復出嘅Queen 喺超大型慈善演唱會 《Live Aid》再次技驚四座,呢一幕嘅還原度幾乎接近100%! 唔信嘅不妨先睇睇部戲,再睇吓當年現唱會現場片段做個比較: https://youtu.be/A22oy8dFjqc
據飾演低音結他手John Deacon嘅Joseph Mazzello講,為咗將當年短短20分鐘嘅現場演出極致還原,導演直頭要演員逐個beat去排練,動作有咁足跟咁足。飾演主音Mercury嘅Rami Malek甚至有私人「動作指導」,幫佢將舉手頭足有咁似執咁似。
老老實實,若單論外形,Malek真係唔多似Mercury。Malek以「眼大無神」見稱,係佢作為性格演員一大特色。相反Mercury就有啲微絲細眼,而且眉宇間有份媚態;得罪樂迷都要講白啲: 佢神情其實不嬲有啲「咸濕」,而呢點亦係佢魅力所在。
之但係,隨住劇情發展,最嚴格嘅粉絲都不得不承認: Malek愈睇愈似本尊。去到尾場《Live Aid》,Malek直頭好似標童一樣,將Mercury浮誇得嚟高能量嘅舞台風格活現眼前,甚至連背脊都交緊戲 --- 導演刻意模仿當年演唱會片段,包括主音幾個背影shot;睇見Malek後頸同雞翼骨微妙嘅小動作,你不禁覺得眼前見到嘅就係Freddie Mercury。
「最勁嘅音樂係入咗血都唔知」
雖然美國票房成績驕人,但並唔係人人都接受到《波》片。尤其好多資深嘅中外樂迷,對電影簒改歷史、避重就輕嘅處理手法都頗有微言。畢竟當年Mercury以私生活開放,蹤情洩慾見稱,而且對此義無反顧,即使最後死於愛滋絕症,亦無怨無悔。但係電影作為「PG-13」嘅溫和版本,就似乎太著意為如此一個浪人提供大眾接受嘅解釋,彷彿「追尋慾望」本身係唔見得人嘅生活態度。
作為經常將「我覺得原作好睇啲囉」掛喺嘴邊嘅毒L,老樂迷種種不滿我完全理解。之但係部戲成功之處,正正係「飯夫酒卒」如我,都能夠重拾Queens已經「入咗血」嘅魔力。相信好多同代人同我一樣,對隊band嘅依稀印象,仲停留喺80年代Nike用《We Are The Champions》做主題曲;又或者當年睇TVB《周末任你點》, loop到你每個shot都識背嘅《Radio Ga Ga》MV (嗰陣音樂錄象仲係叫「MTV」)。我有群組成員甚至坦言,對Queens最深印象其實喺本地某電訊廣告用咗佢哋隻《We Will Rock You》。
之不過,任何人若然活過喺嗰個年代,只要聽到戲入面嘅歌,睇到製作團隊搏老命呈現Queens嘅音樂魅力,沉睡喺細胞多年嘅魔法一定會被叫醒,令你「fing頭fing髻」,全身標汗。 或者,正因為Freddie Mercury血液入面有HIV,如今我地血液入面先有Freddie Mercury。
撰文:阿雞 《蘋果動新聞》前創作總監,文化雜食者,high嘢cheap嘢都啱,淨係冇中間。現為網台Booom主持cult片節目《百老匯電椅中心》,並負責附屬FB群組百老匯電椅中心:放棄治療部》(broadwayelectricchair)



沒有留言:

發佈留言