2020年9月20日星期日

大叔的愛 阮德鏘

 大叔的愛 阮德鏘

阮德鏘說,疫情之前,他是每日開足18個鐘的天生工作狂。這時候,粵劇場次全部取消了,但他依然開足turbo,轉營口罩廠,連湯包都親自送埋,下一步想賣和牛;最近發展網台事業,每星期主持《娛樂大叔》,鬧鬧無綫港姐馬虎製作,又呃到like。

「我哋有三分二嘅人轉咗行,有啲音樂師傅,朝頭早去賣生果,夜晚去做喃嘸,有啲去咗做Uber司機,有啲走去賣洋酒⋯⋯」41歲的阮德鏘也瓣瓣撈,不過始終最愛粵劇。

■41歲的阮德鏘,7歲已經入行,幾乎瓣瓣撈勻,一生最愛始終是粵劇。
■41歲的阮德鏘,7歲已經入行,幾乎瓣瓣撈勻,一生最愛始終是粵劇。

身為阮兆輝和尹飛燕之子,阮德鏘自小在梨園長大,童星出身,在港台做過播音員拍過教育電視,再到北京學京劇,「返嚟之後去過加拿大,嗰時97準備搞移民,後尾唔適應,返嚟做返全職戲曲演員,跟住就同老竇擘面,去考TVB,之後就上咗內地!」

輾轉又回來最愛的香港。以往是「阮兆輝之子」,今天可以獨當一面,有經歴的大叔分外看得開,「有時唔認得又唔使太介懷,我叫阮德鏘囉,你認錯咗呀,我唔係羅君左,我係阮德鏘。使乜介懷啫,我哋係演員,唔係明星!」他就是阮德鏘。

撰文:文嘉龍

■阮德鏘(右)每星期在YouTube頻道「囍趣台」主持《娛樂大叔》節目,首集高潮位是大彈港姐騷。互聯網圖片
■阮德鏘(右)每星期在YouTube頻道「囍趣台」主持《娛樂大叔》節目,首集高潮位是大彈港姐騷。互聯網圖片
■譚炳文(左)和尹飛燕(右)相識多年,Uncle炳更是由細睇住阮德鏘大,是個重要人物。微博圖片
■譚炳文(左)和尹飛燕(右)相識多年,Uncle炳更是由細睇住阮德鏘大,是個重要人物。微博圖片

Uncle炳乜都肯去試

阮德鏘得到過很多叔父前輩的愛。睇住他大的譚炳文是其中之一,他口中的「Uncle炳」,在自己的人生歷程裏面,是一位重要人物。阮德鏘十多歲時,人生第一次當上戲曲司儀,多得Uncle炳帶他見識大場面。

那一年,阮德鏘的媽媽尹飛燕和幾位老倌要到澳門為一個有錢人家演出,尚欠一個司儀,譚炳文看見十多歲的阮德鏘也可勝任,譚炳文說:「帶埋佢去啦!」尹飛燕卻說:「嘿,佢門口狗嚟嘅,你見到就好過癮,一出到去就腳軟㗎呢個嘢!」Uncle炳苦心:「咁我帶住佢囉!」Uncle炳帶住,阮德鏘順利完成人生第一次當戲曲司儀的機會。

阮德鏘小時候在港台跟過鍾偉明大哥當播音員,配音出神入化的譚炳文曾對他說:「你播音都做得,不如你做埋配音啦!」問題來了,播音靠把聲,配音除了把聲,還有「數嘴」夾口形的技巧。好了,Uncle炳即場訓練,找來林保怡的一段戲要阮德鏘配,「死喇,林保怡講嘢,數唔到嘴㗎!」向Uncle炳求救:「冇擘過個口喎!」Uncle炳話:「你睇睇佢有冇唞氣位,或者喉嚨位嘴位,你細心睇!」阮答道:「睇唔到喎,成份稿講晒喇,邊度開口呀?」如今說來,阮德鏘形神俱在聲演當年那一幕,現場哈哈大笑,「真係搞唔掂呀!」

又如他考入無綫訓練班後,常在飯堂遇上譚炳文,「佢係食家嘛!」那時有新舊canteen,Uncle炳總會經過他身旁拍一拍他,「今日舊can好嘢呀,個蒸雞好嘢呀,新can啲嘢唔得,今日唔知係咪輸馬呢班友,啲嘢唔得呀!」每次遇上都有「炳哥推介」。又正如他要到戶外演出預備音樂,Uncle炳都有辦法,「Uncle炳話不如畀隻MD你啦,嗰時仲有MD,《舊歡如夢》唔使記曲就最好,係喎,唱來唱去都係幾句,氣氛又好,唱唱吓原來副歌佢自己唱返,變咗譚炳文把聲,我要大大聲遮住佢囉,自己都覺得好笑!」點滴往事,都付笑談中。

Uncle炳走了,阮德鏘最大的感觸是Uncle炳乜都肯去試,「我覺得有好多叔父唔係咁,好似我爸爸,佢係會拒絕,Uncle炳就會勇於去嘗試一啲嘢,去接觸一啲新事物,甚至乎佢話有時同啲後生拍戲同配音,佢都有得着,我覺得佢係一個特別嘅人物囉!」

■去年尹飛燕(左)舉行入行55周年演唱會,阮德鏘(中)和阮兆輝(右)出力支持,一家三口難得同台演出。
■去年尹飛燕(左)舉行入行55周年演唱會,阮德鏘(中)和阮兆輝(右)出力支持,一家三口難得同台演出。
■阮德鏘自小在戲行長大,邊式武小丑,鬚掛紅黑白,他樣樣做齊。互聯網圖片
■阮德鏘自小在戲行長大,邊式武小丑,鬚掛紅黑白,他樣樣做齊。互聯網圖片

俾老竇推走我碗飯

阮德鏘自己也是乜都肯試。他在嶺南中學讀到中三投身戲行,別人以為他是阮兆輝和尹飛燕的兒子,萬千寵愛在一身有父母庇蔭,當然不是。「其實係我瓣瓣都撈唔掂,因為我細路仔做童星,到轉聲時候冇得撈,我又試過去做便利店,做過拓冷氣,我乜都做!好多第二代,老竇老母好錫啲第二代,我老竇老母啱啱反轉。我老竇嘅意思係,趁老竇仲睇得到你嘅時候,多啲去闖禍、多啲去學,你跌低仲起得到身,到我七老八十你先嚟闖江湖,死啦!」

嚴父出孝子,但阮兆輝和阮德鏘的父子情,曾經一度決裂。阮德鏘小學時父母已離異,家姐跟媽媽,阮德鏘說:「我兩邊其實都冇乜點跟過,因為我媽媽帶咗家姐走,我跟我爸爸嘅時候,其實我爸爸都居無定所,於是我就跟咗大嫲嫲!」

父子關係這麼近那麼遠,「我自細就去做拓冷氣,職業冇分貴賤,總之你搵到食就得,一個人到咗18歲,冇人要為你人生負責!所以啲人話,因為佢老竇老母,佢就多班做,如果係行內人就會笑囉,因為我所有戲都係同我老竇對頭班,好多人會話你老竇帶住你係咪會好啲?冇,從來我老竇都唔帶,有二分一機會,一個係你個仔、一個係人哋,佢都係推介人哋,唔畀自己個仔去,我老竇就係咁!我難得搵到啖飯食,最後二分一個機會,我都畀你推走我碗飯,阿老竇點先?你一係畀條路我行,你唔畀我行仲推走我碗飯,我就反面,我以後唔做大戲,我去考TVB藝員訓練班。我最記得,我係考咗簽埋約,我先至同佢哋講,我話老竇,我𠵱家唔做,我聽日就唔做,擺明反面囉!」

2000年阮德鏘考入無綫藝員訓練班,他第一個打招呼的人,是羅天池,他倆自小認識,羅天池也是戲班仔,他父親是戲曲音樂家。「嗰時其實冇人知(阮兆輝之子),包括羅冠蘭(訓練班導師)都唔知,Koon Lan老師係畢業先至知!」他更想過改名換姓,「我想有個新開始,曾經諗過改過一個名,直頭連姓阮都唔姓,重新開始我嘅新生活,後尾又覺得其實有好多嘢係你好難擺脫,即係經經(楊天經),佢一世都係陳寶珠個仔,佢唔可以話唔係陳寶珠個仔。」

第一套接拍的電視劇是《烈火雄心》,「嗰時要搵一個後生仔識唱大戲,王心慰(監製)就揀咗我,嗰期好得意,開完《烈火》就要開古裝,要識武術,我大戲食晒啦!老實講,佢哋覺得一張A4紙啲對白好難講,我背開三本書咁厚(戲曲),一張紙,咪玩啦!」

■阮德鏘和湯唯在《色,戒》內是對冒牌夫妻「麥先生,麥太太」,一夥人密謀刺殺行動。劇照
■阮德鏘和湯唯在《色,戒》內是對冒牌夫妻「麥先生,麥太太」,一夥人密謀刺殺行動。劇照
■2007年《色,戒》首映,阮德鏘(左)帶同媽媽尹飛燕(右)捧場,與李安導演(中)合照。資料圖片
■2007年《色,戒》首映,阮德鏘(左)帶同媽媽尹飛燕(右)捧場,與李安導演(中)合照。資料圖片

第一嚿錢因為李安

在無綫只短短4年,阮德鏘拍劇主持乜都做,《K-100》有他,連只得一場戲的《鳳舞香羅》和得一句對白,演一個游泳比賽司儀,只喊一句「比賽現在開始」的《戀愛自由式》,只要有騷得計,他都照接照演,高峯期他在無綫有月入6萬收入。

「我為搵錢,嗰段時間不停拍,去完《大唐雙龍傳》嗰9個月,之後返嚟就轉『一騷』,即係公司覺得你好,加你50蚊,但係要同公司共度時艱,cut到得一騷!我仲唔知,如果我𠵱家簽,幾蚊一個騷?一年即係幾錢呀?即係加多50蚊,咪就係千幾蚊加多50蚊,就係你一年嘅人工!我話,吓,我以為係每個月有一個(騷)!」

2004年離開無綫後,阮德鏘到北京搵食,萬料不到會有機會演出李安的《色,戒》,他就是戲中的麥先生。有一日,阮德鏘接到當年認識的一個副導演來電,「德鏘呀,李安搵過你!」他尚未回過神是那位副導演,以為是白撞電話,他說:「係呀,成龍都等緊我期,咪玩啦!李安,係咪儍㗎,《斷背山》(Brokeback Mountain)個導演搵我,你咪當我儍先得㗎!」再三確認,才知李安真的要找他試鏡,「跟住我第二個電話就打畀羅冠蘭,Koon Lan老師,大件事喇,國際大導演李安搵我呀,佢叫我試鏡,我需要啲乜嘢準備呀?」老師氣定神閒答他:「人哋李安荷李活導演用你條死茄哩啡,人哋都未驚,你驚乜啫,你上去啦,你nothing to lose,你冇嘢輸呀!」

試鏡成功,前後要增肥50磅,已經180磅的他,增肥過程辛苦但亦令他眼界大開見識了荷李活製作,酬勞更是荷李活待遇,「你諗吓我後期係可以一炮過買架Benz同埋還埋太子道嗰啲單位,我阿媽供緊嘅單位都可以搞掂晒,所以我第一嚿錢係因為李安,同埋後尾佢又有啲分紅呀,總之有好多錢會畀返你,嗰嚿錢對我嚟講係好開心,離開咗TVB咁耐,一路咁Q窮之後,有份咁穩定嘅長糧,拍兩年喎,前期差唔多一年,拍攝差唔多一年!」

被大導演睇中,阮德鏘沒有深究原因,但他認為可能是在《獅子山下》演出過一個劇目《夜貓》有關。2007年拍完《色,戒》後,他一樣中港兩邊走,直到2012年,父親難得開口叫他回來合作搞戲曲製作,他才正式回港,父子關係亦得以重修。「其實嗰時我係好感動,因為我老竇冇乜試過情深款款咁同我講,佢亦都講得到佢攰嘅原因,因為佢脫咗節!我今年41歲,我7歲入行,三十幾年光陰,我都係喺度學緊嘢!我今日嘅承傳就係,我老竇教幾多,我做返幾多,冇一下多,冇一下少!」

做人做戲如是,不多也不少,剛剛好。

■2018年阮德鏘與林司敏結婚,婚後誕下女兒阮婧恆,小家庭大快樂。
■2018年阮德鏘與林司敏結婚,婚後誕下女兒阮婧恆,小家庭大快樂。

【後記】天生愛情狂

阮德鏘2018年與林司敏結婚,女兒阮婧恆今年兩歲。兩公婆結緣於《天生愛情狂》。

「我太太以前係林小明間公司(寰宇電影)。我嗰時聽爸爸講返咗嚟香港,最初梗係冇得撈啦,加上我老竇把口,有都撥開咗你啦!我休閒當中就收到田雞(田啟文)電話,有個導演叫葉念琛,你有冇興趣呀?有一兩組戲!冇得撈乜都有興趣,我第一日見我太太嘅時候,我個造型係俾人淋油,有一個shot係我同湯怡同佢,每邊畀我搭住膊頭,因為嗰時肥,膝頭哥痛就聚晒所有力落去,湯怡就即刻藐我,但係佢就冇乜點藐我,就係咁識咗,慢慢就一齊!」

其間化妝師遞上一罐紅色可樂,阮德鏘好大反應要換罐黑色(零糖),「唔得㗎,老婆鬧!」大叔怕老婆。

化妝:Jessie Chan

髮型:Vanessa Kong of HAiR

鳴謝:山日比製作有限公司


沒有留言:

發佈留言