2020年6月28日星期日

如何霸氣地反駁「有國才有家」 - 馮睎乾

如何霸氣地反駁「有國才有家」 - 馮睎乾


(網上截圖)


是日心情不爽,又禍不單行,在飯局碰上一個持加拿大護照的律屍J大放厥詞,講什麼「有國先至有家吖嘛,梗係支持國安法啦」,一向保持中立兼港豬形象的我,決定今天獎勵一下自己,懲罰一下對方,暫緩「沉默是金」原則,攞呢位「愛國」律屍出一出悶氣。

我堆起笑容問道:「J律屍,嗱我就唔識政治,不過啲死廢青一聽到『沒有國哪有家』就唔順超,你識咁多嘢,不如教吓我哋點樣駁啲廢青都好吖,到底『沒有國哪有家』係點解究呢?」J好像有點詫異我有此一問,連忙托一托眼鏡,猶豫兩三秒才說:「好簡單啫,國家、國家吖嘛,有名你叫,咁國同家點可以分離呢?」

我拍案說:「嘩,咁講法你咪食屎!」眾人都紛紛向我投以好奇眼光,律屍J也秒答:「點解呀?」我說:「你專做離婚官司㗎嘛,夫妻、夫妻,有名你叫啦,咁夫同妻又點會離婚呢?冇人離婚,你仲唔食屎咩?」他一時想不出怎樣答,只好先喝一口茶。所謂「敵疲我打,敵退我追」,我連忙向J做個道歉手勢,說道:「唔好意思唔好意思,粗人呀,我哋呢啲係粗人,講嘢吳京大腦。不如你講返點解『沒有國哪有家』先啦,我仲未get到呀!」

律屍徐徐放下手中茶杯,以舌尖潤一潤嘴脣才說:「嗱,國同家嘅關係就好密切嘅,唔同夫妻,我覺得你比喻唔好,要比嘅話,應該講父子,冇老豆老母,咁係咪冇仔女先?」座上客很多都點點頭,「係喎,係喎」之聲此起彼落。律屍J見聽眾反應熱烈,馬上綻放微笑,彷彿一個在舞台上表演完畢的演員,躊躇滿志等待歡呼和掌聲。

這時候我又拍一拍枱,有點激動地說:「嘩,你唔好咁講𠻹呀,分分鐘畀你累X死呀!」眾人紛紛向我投以好奇眼光,律屍J問:「點解呀又?」我說:「咁仔女大個咗會獨立㗎嘛,獨立咗咪唔使靠老豆老母囉!唔通你第日釘蓋,個仔會喊晒口話『阿爹,你唔好死!你死,孩兒同你一齊死』咩?你講父子,咪畀位班港獨廢青去入你囉,佢哋即刻會話:『父母養大仔女,個個都想佢哋獨立,所以香港獨立,唯一出路!』如果我學似你咁周圍講國家如父子,咪變相幫港獨搖旗吶喊,想累死我咩?」

律屍J也老羞成怒:「喂你老馮係要駁我㗎喎,唔好講咩比喻,乜世界上會有國而冇家嘅咩?你舉個例子聽下!」我說:「你問我邊度有國冇家,呢句話本身就有邏輯問題。『沒有國哪有家』,表示國係家嘅必要條件,唔係充分條件;你想引導我反駁呢句話,係應該叫我舉個『有家冇國』嘅例子至啱。喂咁好簡單啫,唔通你未聽過猶太人?公元2世紀羅馬帝國鎮壓猶太人,成個民族一直流離浪蕩,直到1948年以色列先重新立國,咁請問1948年之前猶太人係咪冇家呢?」J這次反應敏捷地說:「就算冇以色列,佢哋都有其他國籍㗎嘛,咁咪即係點都要有個國囉!」

我說:「你咁講法有兩個問題。第一,你知唔知愛因斯坦16歲嗰陣為咗逃避兵役,得到老豆批准,主動放棄咗德意志帝國國籍,做咗5年無國籍人士呢?愛因斯坦乜國都冇,但仍然仲有家喎,所以事實係冇國一樣可以有家。第二個問題仲嚴重,你話有國籍就得,咁即係唔一定中華人民共和國啦,好似你咁,有加拿大國咪有家囉,中華人民共和國關你咩事呀?

「再答返你第一條問題,你問我邊度有國冇家,咁你聽過『耶路撒冷、羅得島和馬爾他聖若望主權軍事醫院騎士團』未呀?呢個係世界上最細嘅主權國,簡稱馬爾他騎士團,佢嘅國家地位得到聯合國承認,仲同過百國家有邦交,有自己嘅護照郵票,仲發行過一隻叫scudo嘅貨幣。但馬爾他騎士團係冇領土嘅,只係喺羅馬有個馬爾他宮,全國公民得三條友,都係大臣。馬爾他騎士團呢個現實例子話你知:有國唔單止可以冇家,甚至可以連領土都冇。」

見J律屍鐵青着臉,我連忙做個道歉手勢,笑道:「唔好意思唔好意思,粗人呀,我哋呢啲係粗人,講嘢吳京大腦,不如大家都係食飯先啦,飲杯飲杯!」

沒有留言:

發佈留言