2019年6月29日星期六

年輕人的確被洗腦 - 馮睎乾

年輕人的確被洗腦 - 馮睎乾



日前經民聯張華峰在立法會提出休會辯論,商討在目前極緊張的時勢下,社會該如何恢復平和?這題目很有意思,適合中學生用來進行小組討論,但由建制派探討如何恢復社會平和,就好比由精神病人來研究如何保持理智,香港人聽了應該欲哭無淚。結果有何高見?

民建聯梁志祥認為大多數示威者都很年輕,質疑他們自小被洗腦,沒接受國民教育,不認識內地法制。經民聯梁美芬則歸咎於通識科,指它沒有好好培養學生的品德。

不談政治,只講論據:梁志祥、梁美芬作上述批評時,有接觸過任何他們口中的「年輕人」嗎?沒有調查研究,就沒有發言權,更沒資格判斷他們是否被「洗腦」。雙梁所言,不要說是否「持平」,根本連最基本的論據也欠奉,完全就是廢話。做立法會建制派議員,確是絕世筍工。不用腦,不要臉,不調查,不研究,不做功課,時候到了,自然就有薪酬。

我當然沒徹底調查過年青示威者的想法,但認識幾位九十後和00後,也跟他們談論過示威的動機,結論如下。

第一,有年輕人的確被煽動了。A是中學生,朋友的女兒,六一六遊行前,我問她為什麼參與示威,她說:「(六月九日)一百萬市民反對逃犯條例,但林鄭都唔理,話繼續二讀,我哋個個同學都好嬲,有人仲喊咗出嚟,話『點解會有啲咁嘅政府㗎』,所以我哋決定要自己行出嚟。」年輕人的確被煽動,而煽動者就叫林鄭月娥。

第二,有年輕人認為遊行示威有用。B是大專生,街坊,以下對話是六月九日後的事。B說:「我本來唔清楚咩係六四——」我(詫異):「學校冇教過?」B(斬釘截鐵):「冇。」「你喺香港讀書?」「梗係啦,我喺香港出世㗎(按:她生於九七後)。但今年係六四三十周年,好似突然多咗好多人講,又有好多人參加六四集會,我就好奇,自己上網睇紀錄片,先知原來有件咁嘅事!我忽然覺得好恐怖,點解六四咁大件事,學校咁多年都唔提?就算以前有集會,我哋都冇同學留意。如果唔係仲有人紀念,仲有人去維園,我諗我呢世都唔會知㗎喇。如果今次反對逃犯條例,我哋唔行出嚟,過咗十年廿年,下一代就唔知曾經有人反對過,學校亦唔會提,就算呢條法例幾有問題,都唔會有人再質疑。」我:「即係話,你今次出去示威,反而係畀六四集會影響咗?」B:「少少啦。遊行示威係未必改變到政府,但至少我將來嘅仔女會知道我盡過力。」

第三,有年輕人的確被洗腦。C是九十後,在職人士,常常與朋友結伴到大陸吃喝玩樂。問他為什麼反對逃犯條例,他說:「我有睇大陸新聞㗎!你有冇聽過成都七中實驗學校呀?」我(想了一下):「有少少印象,好似話學校畀啲過期發霉嘢學生食,搞到家長上街,之後點收科我就冇留意。」C:「冇錯吖,係今年三月嘅事,家長上街,然後官方就出動辣椒水同催淚彈驅趕佢哋。件事搞大咗之後,四川警察就突然搵到新證據,話有三個家長自己整污糟啲食物,造假拍片擺上網,要告佢哋尋釁滋事。原告變被告,呢啲咪中國法制囉。球證旁證,主辦協辦,全部都係佢嘅人,點同佢鬥呀?話行得正、企得正就唔使驚送中?講呢啲嘢嘅廢老,有冇睇過大陸新聞㗎?」有年輕人確被洗腦,但不是被黃絲教師洗,而是中國熱門新聞。最需要國民教育的,是梁志祥梁美芬這類無知的議員,而非飲喜茶的新一代。



沒有留言:

發佈留言