2023年2月4日星期六

《毒舌大狀》看更「陳球」 資深綠葉演員麥子雲

 


20230204
專訪︱
《毒舌大狀》看更「陳球」 資深綠葉演員麥子雲
被TVB定型「奸人」 不甘得過且過 02年決意離巢
闊別香港幕前廿年 遇《毒舌》重燃熱血
“我鍾意認真,唔好「行」,付出都希望係認真付出”

賀歲片《#毒舌大狀》,憑住口碑與實力,上畫兩周票房已衝破6,500萬,又一套現象級的港產片,一億票房指日可待。主角、配角無不閃亮耀眼。其中飾演受賄後,在庭上作假口供的看更「陳球」,是資深綠葉演員,現年68歲的 #麥子雲。雖只客串兩場,但闊別香港幕前廿年,他的演出成為《毒舌》另一驚喜。

【被定型 一度意興闌珊】
對於觀眾,麥子雲名字可能未必一時間喚得出,但他一堂粗眉、充滿煞氣的「惡相」,早烙印在觀眾心目中。他被電視台定型「奸足」幾十年,令麥子雲一度意興闌珊。翻查資料,他對上的港劇,已是2001年的《尋秦記》,之後專注幕後,從事舞台製作。事隔多年被《毒舌》導演吳煒倫邀請客串,問子雲叔知否導演為何想起他,子雲叔說︰「我冇問,劇組搵我個女,問我拍唔拍,我得閒咪拍,我唔會刻意去搵,但有心搵到我,我又唔會拒絕。其實早幾前我喺國內都有拍番戲,只係香港觀眾唔知啫。」

導演 #吳煒倫 曾說,麥子雲當年在《大時代》飾演濟哥(劉江 飾)手下,一幕被慳妹(周慧敏 飾)打動,流露的惡漢柔情,令他印象深刻。加上受杜Sir啟發,認同TVB很多資深演員都是瑰寶,故吳煒倫為《毒舌》看更一角物色老戲骨演員,他即想起麥子雲。

【演《毒舌》演得爽 麥︰佢哋認真,唔『行』 】
子雲叔在《毒舌》戲份不多,卻是林涼水為曾潔兒翻案的關鍵人物。在港久違拍攝的他自言演得極爽!
「我呢個角色雖然戲份唔多,大可以搵個特約演員,搵一個平過我,講完幾句對白咪得囉!但呢位導演,我睇住佢拍每一個環節都好認真,點解佢要搵我呢個老演員呢,因為陳球角色要講大話,然後內疚,有好多矛盾嘅mood出嚟,呢啲後生導演事前做咗好多功夫,想點拍好清晰,唔同以前埋位……」

就算離不開演奸角(臨終前陳球才良心發現),但子雲叔感到不一樣,是團隊的態度,「拍《毒舌》過到癮,因為我鍾意認真,唔好『行』。就算我付出,都希望係認真付出,唔好埋位講幾句對白就話搞掂。」

【抗拒僵化︰唔想A表情、B表情擺落去就得】
他口中「埋位講幾句對白就話搞掂」,大抵估到那個時候。《毒舌》裏︰「法律面前,窮人含L」的法治崩壞、體制不公義的年代,設在2002年。現實中那年也是子雲叔離開TVB的一年。厭倦定型做奸角屬其次,最頂唔順係制度僵化,又無要求,「由我初初入去,對演戲好大興趣,呂良偉、黃日華也好,大家喺訓練班都能遇上任何機會。到後來公司上市,要制度化,變咗模版式,我哋呢啲冇得新嘗試,變咗冇晒學習興趣。模版式即係唔使諗點做,只係將A表情、B表情擺落去就得,哈哈!」得過且過,不是他追求的演藝態度。

【被歸邊】
那時TVB未趨向山頭文化,但子雲叔稱,他這類龍虎武師出身的演員(少年時習武,懂柔道、洪拳、蔡李佛及詠春),已被歸邊,「嗰陣時我都有問藝員科,點解你哋將我哋歸邊,我哋呢啲武打出身,要做戲又要打嘅角色就搵我哋。咩叫歸邊?我哋斷騷計,拍親都係古裝,我哋呢啲幾日先拍一個騷,但處境劇拍一日就有幾個騷又唔搵我!佢話︰『唔係呀,你都啱啱拍時裝劇呀!』,我話︰『你知唔知我拍一個時裝劇,追景都追咗5日,到最後嗰日仲要喺騎樓跳落嚟,我咁樣先攞一個騷。』咁佢冇聲出,到最後我咪決定走。」

最經典的「一年一騷」合約,子雲叔說︰「未減騷之前我已經走咗,減的話我更加唔使考慮啦!

「一年一個騷,最慘有人肯簽嘛!有啲局住簽,有啲點解肯簽,因為佢掛住TVB個排頭去接騷,咁你倒貼為TVB打工都得,你當宣傳然後喺出面賺番。但如果真係靠拍戲,點樣可以維生。好多人主動爭取,成日上5樓同啲人打招呼,乜乜乜,但我志不在此。」

【機會唔係俾表現好嘅上位】
在TVB打工幾十年,都經歷過大台惜才的年代,「周梁淑怡(任高層)年代,真係有好表現,就馬上俾機會你,仲係不停嘅。而家呢個年代唔係唔啱,但公司制度就係公司制度,見到有啲人做得幾好,點知突然又斷咗(機會),斷咗又唔知幾時先出現番,出現番又唔係話俾番機會,咁即係點!機會唔係俾表現好嘅上位,於是我哋咪成日見到熟口熟面嗰啲,八點半又係嗰班,九點半又係嗰班,點解令到一個電視台咁快就冇咗一部分年輕觀眾!」

【遺憾未有滿意作品】
問他從影以來,有冇滿意作品,子雲叔即嘆氣,「從影以嚟,冇一個角色我鍾意,係遺撼,冇一個角色演來令我好深刻,就算喺《神鵰俠侶》戲份多啲(飾演武敦儒),但戲份多啲唔等如喜歡,就算港台搵我做男一,拍單元劇《紙盒藏屍》,都唔係我喜歡。」

【未雨綢繆 唔使揸頸就命】
在TVB日子,子雲叔不用揸頸就命,因為入行時已身兼多瓣,圈外賺到的,遠遠超過TVB份糧,拍戲純滿足興趣。「一入行我已經兩兼,我拍緊戲時喺外面做緊其他工,70年代我已經可以搵15,000蚊一個月,但我簽TVB,係2500蚊一個月。

「我咩都做過,餐廳又做過,工程又做過,Sales又做過,只要搵到錢都做,Sales嗰份係賣保險,70年代我已經賣保險,連炎輝都未入行。」

【電視台最早期Dancer】
最意想不到,是其演藝範疇,除做龍虎武師、演員,亦是電視台最早期的Dancer,是郭富城的師兄。

子雲叔說︰「我入行之前跟黎海寧跳舞(著名編舞家),即係黎小田個妹。後來佢叫我入麗的為節目《家燕與小田》跳舞,蕭笙叔又搵我拍《浣花洗劍錄》,嗰時我撈住三個台,佳視我就做武打演員,鼎爺(李家鼎)搵我去TVB做龍虎武師,都係冇簽約,同埋其他導演搵我拍六大奇案。後來TVB招募第一批Dancer,佢哋叫我去訓練班上堂,點知上咗一堂,佢哋就話同我直接簽約,唔使再上。我問幾錢個月先,佢話六百蚊一個月,我話︰『你知唔知我而家撈緊百幾蚊一日。』。」

TVB招募第一批Dancer,主力在《歡樂今宵》表演,他續道︰「最後我冇簽做TVB 全職Dancer,因為跳《歡樂今宵》要返5日,等於一個月跳廿日,月薪六百,當時我做替身係雙工……(本文未完)

沒有留言:

發佈留言