2023年9月22日星期五

《那年盛夏我們綻放如花》餘溫 戲劇導師張錦程 臨時上陣客串「校長」娛壹


 

20230922
專訪︱
《那年盛夏我們綻放如花》餘溫
戲劇導師張錦程 臨時上陣客串「校長」
完美示範 同一對白演5種版本
其中有戀慕周Sir版

曾經做到灰 幸遇理念相同陳健朗
“ 佢有赤子之心同熱誠,肯重拾基本功
呢類人我等咗好耐”

------------------------------------------

《#那年盛夏我們綻放如花》播畢,餘溫仍在,唔少網民繼續討論、細味劇裏每個細節。6A班位位新面孔演技綻放,部分甚至表現出色。演員跑出,做戲劇指導的 #張錦程,也被觀眾重新注目。

【臨時上陣唯一要求︰頭髮剪少少好喇】
張錦程在電視營幕久違3年,為這套神劇客串僅2分鐘戲份,足教人心悅誠服。原來客串「校長」是臨時拉夫上陣,角色本另有其人。錦程說︰「原本由劉國昌導演做,但當日劇組時間上拍到over晒,校長嗰場拍唔到需要改期。但改期日子又撞正劉國昌生日,昌哥接唔到。咁啱當日我身在現場八卦,阿朗同監製望住我︰『不如你嚟!』咁咪臨時上陣,演校長我只有一個要求,就係我把頭髮剪少少好喇,哈哈。」

「校長」一集出街後,#監製林淑賢 出post說︰「多謝錦程老師『晉級』校長的特別演出,為同學們作出完美示範。」

【演繹5個校長版本 包括戀慕周Sir】
監製都寫個服字!因當日錦程以同一對白,演了5個截然不同的版本供導演挑選,難怪監製稱是完美示範。
「演咗五個版本,其中一個係校長愛慕周sir(駱振偉),如果唔係對cut拍,我摸埋佢隻手仔,哈哈。另一個係身份高,但地位低微,即係怕咗員工,不被尊重嘅校長;另一個係完全威嚴。而家出街嗰個,係最base嗰個,假關心兼不負責任嘅校長,有乜事都要你做決定。」

拍攝時,一班「同學」在場外觀摩。加埋「校長」神級功力,想像到最大壓力嗰位,是「周Sir」!錦程妙答︰「咁周Sir咪用到呢啲壓力囉。」戲裏,周Sir一副戰戰兢兢見校長。

【戲劇同路人 錦程︰陳健朗呢類我等咗好耐】
昔日是短髮四眼仔,香港演藝學院碩士生,拿過兩屆舞台劇最佳男主角,在舊東家TVB年代,拍過多套劇集,無論角色寫得如何平傭,他都是被看見的配角。另一深刻,是在《歡樂今宵》扮「祥嫂」扮到出神入化。

近年張錦程愛束著一頭銀絲長髮,永遠闊袍大袖的衣著,藏着一股大師氣場。張錦程撻着一班年輕演員引擎,自己團火則被導演 #陳健朗 猛烈燃燒。

張錦程近年在港產量不多,疫情前還打算放低演藝工作去遊歷世界,藉此沉澱再發掘往後的路。「當時心情灰灰地,因為(行內)由上而下,好多嘢都無歸到本位。」直至去年做舞台劇認識了游學修、劉俊謙,及因共同朋友而連結的陳健朗,張錦程終於遇到對戲劇理念一致的人,他說︰「等咗好耐有呢啲想法嘅人,而家同佢哋傾番都感動。無論個人紅唔紅,係咪都應該做番好啲戲,咁所有嘢都會好。」

正如《那年盛夏》其中成功原因,錦程謂:「演員只係其中一環,個劇每一個崗位都係盡力做好,所以咪一路加分。」演員外,一眾幕後也是靈魂所在。總舵手導演、監製、編劇、美術、音樂、攝影、燈光、服裝、剪片等,追求嘅唔係面嗰「浸」。熱血、認真的團隊精神,建構出一部令人念念不忘佳作。

【第一個反應︰電視尺度拍唔拍到㗎】
之前他甚少開班教戲,朗導找他為《那年盛夏》這類香港新劇種做戲劇指導,錦程第一個反應︰「我問佢︰『電視尺度拍唔拍到㗎!』佢好堅持,覺得既然過往無呢類型,就要試!佢對戲劇好有熱誠,新人朗導願意行出呢一步,我好感動,而家講起我都眼濕濕,因為我等咗好耐,等到有呢啲想法嘅人。」籌備時,陳健朗已定下目標,以國際平台OTT為收貨標準,而非本地製作一向水平。

他眼中的陳健朗,不單擁赤之子心,「有人會攞套戲嚟玩觀眾,但佢係分享。」還是位好老師,在片場用心指導演員,錦程謂︰「阿朗好肯發掘演員真實感同基本嘢,如果做戲無咗交流,就咁砌出嚟係好作狀,呢個底係國際基本標準,開心睇到大家重拾呢樣嘢。」

【唔係喊就等於演技爆發】
「外界常有個誤解,以為喊就係演技大爆發,以為食粒仙丹就即刻識演戲,演員係人生經歷嚟,觀眾都係人,點樣做到令佢哋相信你係真,就係要make sense,make believe。做戲唔係無設計,不過就算有,設計亦不露痕跡,令觀眾以為真實地發生。不過有設計都需要演員match番個角色,而唔係單靠對白,兩者係一個平衡。」他與拍檔Hanks(也是該劇導師),跟導演同樣追求找到演員真實感受同情感,透過訓練,同學們在拍攝前已種下角色的種子,到正式埋位便如同生活在劇本的世界。

【認同杜Sir金句】
張錦程續道︰「願意發掘演員真實感,過往香港演藝圈好少見,除非藝人或偶像識得自省進步。香港演藝文化就係咁,過往咁多個年代,有幾多真係明白咩係戲劇。我好記得杜Sir(#杜琪峯)喺舞台劇頒獎禮上講咗句︰『呢個世界就係咁樣,老千又多,傻仔仲多』。」他喜見新一代的演藝工作者,不依賴卡士光環做賣埠保證,而是踏實地做好每個細節,回歸質素基本步。

「以前無乜人彰顯呢方面,所以多年前點解我喺香港慢慢淡出,宣傳自己我唔叻,我只識做好自己本份。」

有赤子之心的導演,也有以作品質素為本的監製林淑賢(Debbie)、還有美指張兆康、原創配樂,張錦程發現《那年盛夏》有很多優秀同路人。「Debbie係一個好好嘅監製,佢唔係只顧計數,好耐無見一個咁懂戲劇嘅監製,佢維持得好好,唔會撞到散晒。」

【學生篇】
編劇 #何晞賢 筆下,《那年盛夏》角色人設位位鮮明。事前透過試鏡,朗導按演員本質為角色配對,張錦程與另一導師Hanks亦幫手選角。經過兩三輪過關斬將的casting,到演員圍讀時候,張錦程說某幾個角色人選仍未定案。「所以某幾個角色嘅對白,佢哋都要輪流讀,直至入workshop訓練前先落實晒。」

【「柯狗」張迪文︱口齒伶俐】
戲裏是精英,戲外也是本地新演員精英。因為張迪文演得好,才能把「柯狗」的魔性發揮到極緻。
導師眼中,#張迪文 是全班最口齒伶俐的一個。錦程說︰「佢講嘢係全班最流利,惟一冇懶音嘅一個,由佢飾演一個高材生,已經有說服力。每個人都唔會完全善良,總有陰暗面,阿朗睇到佢曳曳地一面,嘗試將佢呢一面再放大。佢真係演得好好。好耐無聽過演反派演得俾人鬧,咁先好玩。 」

【「羅彥輝」李嘉毅|質地好正】
被喻為《那年盛夏》戲裏戲外最神秘的演員。劇集播畢,惹關注的 #李嘉毅 沒乘勢入行發展。錦程當日有份為演出零經驗的李嘉毅casting,「覺得佢質地好正,佢好啱阿輝。佢講嘢唔叻、不善詞令同表達,同埋佢係做音樂工作,通常呢類型都傾向喺自己music zone入面,自身條件已經好接近個角色,如果由佢演阿輝係事半功倍。所以當時我都問阿朗搏唔搏,結果搏到。」

【「賴智勇」戴玉麒︱呢個死仔包】
#戴玉麒 曾寫了一段說話給錦程導師,他以戲裏「校長」與「學生」角度出發︰「有一日,校長同我講,佢係我老豆,我當刻下咗出聲,我話︰『咪玩啦校長,你著到校工咁都算,仲走嚟認親認戚?做我老豆?』雖然唔知真定假,不過諗諗下又幾似,呀校長老豆都係個癡線佬…」

張錦程談他亦份外親切,雖簡單幾句,已感覺他對戴玉麒另眼相看。「呢個死仔包,好鍾意同人傾偈。我眼中佢好有天份,可塑性好高嘅一位新演員。」

【「張允行」Marco|最大進步】
害羞,是Marco( #葉振弘)的icon。也是導師錦程曾擔心的最大障礙。「最初會擔心『允仔』多啲,因為佢超級怕醜,好內歛。試過有啲位因為怕醜,唔夠膽好放咁做,我哋同佢講笑咁講︰『你揀得呢行,就無得怕醜。』其實張錦程初期都好怕醜,惟有練習多啲,譬如要佢講故事,講佢一個戀愛故事畀人聽。」吓,全世都知他是AO!

「所以佢要講到令人相信係真。同時間其他人都要學識問問題,因為呢個過程都係一種思考訓練,係演員必需。佢嘅戲介乎真與假之間,演戲就係要咁,表達嘅情感有啲真有啲假。」劇集播畢,在慶功宴再見Marco,導師最關心仍是那個問題,錦程說︰「嗰日慶功,問佢仲係咪AO,佢話係,我話有冇搞錯!講到演出,佢係進步好大嘅一個,縱然仍有沙石好正常,亦因為有沙石,佢先啱演允仔呢個人。」

【「楊悅盈」Marf|肯發問】
#Marf(#邱彥筒)的演出,同樣掌聲多,錦程說︰「佢唔怕辛苦,又越做越好,又好肯問問題。呢類演員對行內某啲人而言可能覺得煩,但在可控時間下提出問題係好事,那怕通過討論未必有答案,但至少大家可以反思。佢初頭好驚,因為阿朗要求嘅嘢,未必係佢認知嗰套。不過因為佢唱歌跳舞,對角色起到力量,例如當佢唔知點處理一啲對白情節,就建議佢將對白注入音樂節奏,佢就好快pick up,知道點表達情感。佢好聰明,係一個好有潛質嘅演員。」

Photo by Kit Chan
採、文︰S.Lo

沒有留言:

發佈留言