2023年9月16日星期六

《那年盛夏我們綻放如花》終結 賴智勇的生還

 


訪問︱
《那年盛夏我們綻放如花》終結
賴智勇的生還
戴玉麒︰被選擇留低,仲要裝作若無其事,其實有種無力感

演員兼職廚師
劇集出街 繼續到串燒店上班
曾報名《造星1》 最後放棄面試

被喻為2023年神劇的《#那年盛夏我們綻放如花》昨晚大結局。過去三個星期,給香港觀眾真正「夜繽紛」、每集播畢必成熱烈討論、一班新面孔演員更因此被關注;除男女主角歐鎮灝、Marf有好表現,戲裏的精英「柯狗」( #張迪文 飾),也是本地新演員的精英。飾演班中被無視的 #賴智勇,演員 #戴玉麒(Yukki)終被看見。

戴玉麒對「賴智勇」的生還,比看着好友石仔爆頭死的一幕,更感沉重,「因為被選擇留低,仲要裝作若無其事,我對嗰刻嘅『賴智勇』,感受到一種無力感。」

【曾擔心角色惹討厭】
起初他擔心同學眼中的死kai佬「白卡勇」,會否令人看得生厭,「怕佢跳出嚟阻住劇情發展,因為推進位唔喺賴智勇身上。但喺一個荒謬嘅世界,賴智勇確有佢嘅功能性,前段睇佢似閒角,但原來為後段做咗好多舖排。」

編劇何晞賢(真名何肇康),筆下的賴智勇是如此︰「賴智勇係個無乜特別嘅人。但係佢好怕俾人無視-----咁既然無人想做戇鳩仔,就由佢嚟。大家好容易接受呢個『人設』,令到佢不至於變成佈景板,但係賴智勇依然覺得,自己欠缺咗啲一直尋找緊嘅嘢。佢無諗過大纜都扯唔埋嘅石曉陽,呢啲時候竟然會搵佢幫手。」、「好諷刺嘅係:賴智勇最想得到嘅羈絆,佢花咗五年中學生涯都搵唔到,反而係一場死亡遊戲帶咗俾佢--」

當日戴玉麒經過三輪試鏡先過關,被揀了演「賴智勇」,知道導演 #陳健朗 都會按演員個人特質,與角色配對。戴玉麒自覺casting階段的個人狀況,確實跟「賴智勇」有點相似,他說︰「當時都係呢個狀態嘅人,唔係好識表達想講嘅嘢、好想得到別人認同、肯定,疑惑究竟做人係咪需要面面俱圓…」

【按導演吩咐為角色寫日記】
戴玉麒花時間探索,讓這個看似只有傻下傻下的學生添上色彩。戲中6A班學生要做生涯規劃,現實中每位「同學」演員,都要按導演吩咐,開拍前為角色寫日記,有助演員投入角色世界。

【開拍前至親離世】
戴玉麒設定表面嬉皮笑臉,愛出爛IQ題的阿勇,其實內心並不快樂,「佢好少將唔開心同憤怒一面表達,其實佢同好多笑匠一樣,背後都隱藏好多唔開心嘅嘢。如孤獨、不被重視等等,鍾意搞笑嘅人,往往就係要用力掩飾佢嘅反差。」開拍《那年盛夏》前,戴玉麒遇上父親離世。離別的滋味,他收在「百子櫃」裏,因每一個生活體驗、經歷都成為演員養份。

【Lokman教佢跳舞】
當演員前,他醉心街舞。Popping、Locking、霹靂舞,跟Error的Dee (何啟華)、及MIRROR的Alton在街場早已認識。他參加過無數比賽,又是業餘dancers。他謂︰「我人生第一堂上嘅Locking ,教我嘅導師就係Lokman(楊樂文)。」

【Tiger是同班同學】
以為自己朝Dancers方向進發,卻又心血來潮,想報讀電影。於是到浸會大學的電影課程進修,同班同學有Tiger(邱傲然),執教是學生尊敬的智叔(廖啟智)。2018年,戴玉麒畢業前一年,他獲安排參與一部劇的試鏡,當時落選了,但導演對他的表現留下深印象。一年後再聯絡戴玉麒為另一部作品試鏡,終被成功取錄,他第一部作品是香港電台劇集《萬輻瑪利亞》裏的阿薰。

【報名《造星I》後放棄】
與《造星》的Dee、Alton、Lokman、Tiger早有淵緣,戴玉麒其實也有報名參加《全民造星》,「其實《造星I》我有報名,但最後無去面試,因為畢業前我有兼職幕後,當時我要去外地工作。」

【賴智勇缺乏戴玉麒的勇】
他說人生不斷在分叉路上做選擇,曾經簽過經理人公司,近年「勇」字當頭,決定做獨立演員,「我要相信自己選擇,同埋唔會後悔。唔想好似以前咁,成日怕選擇錯誤,以至太多考量。所以做咗一個勇敢選擇,轉做獨立演員,睇下可以走得幾遠,想發掘更多可能性。」他曾有「賴智勇」的疑惑,但「賴智勇」沒有他的勇氣。

【劇播出 照返串燒店上班】
勇還勇,做獨立演員預咗條路唔易行,雖然戴玉麒斷斷續續都有演出機會,但不至足夠糊口,所以他一邊拍戲,一邊做part time,在一間專做日式雞肉串燒店任廚師。劇集播出時,他仍每日到串燒店上班,客人沒有認出,但大廚晚晚追劇捧場。「串燒店有位50幾歲嘅師傅,佢日日返店就同我講前一晚劇情,好開心佢有睇。至於老闆都好好,每當我有戲開,都俾我請假去拍嘢,只要我時間許可,就會返串燒店幫手。」

【特約演員爆頭都唔揸流攤】
無獨有偶,與他成為「#石勇CP」的 #Shin張毓軒,前身也是廚師,任職西廚。呢段「魚蛋燒賣」友情,戲外講食一樣啱key。對於二人無心插柳變CP,戴謂︰「好開心,無預期嘅反應。劇中佢係我100%信任嘅戰友,希望之後同佢有更多合作。」昨晚開完結局live,慶功宴上,「石勇CP」還來個合唱。

難得遇上一個好劇本,台前幕後都付上100%心血,戴說,更難得連特約演員拍爆頭戲,都唔會揸流攤,「第一個爆頭係一位特約演員,即是何晞賢同陳佩珊喺班房外傾偈,突然有位同學喺班房門口爆頭嗰個,仲有第一集其他爆頭同學, 縱使佢哋無故事線,但仍然用心了解劇情,演得落力無揸流攤。」各人都為作品奮鬥。

晚上他在社交平台寫道︰「經歷迷茫,失去信心。慢慢重建,找回自己,找到賴智勇。他會繼續努力下去!加油呀!最後謝謝大家喜歡勇仔。」,「何晞賢」George留言︰「我愛你,白卡勇!」,「Crystal」郭東彩說︰「勇,我們和平相處。」

採、文︰S.Lo

#娛壹

沒有留言:

發佈留言