2022年2月6日星期日

【壹些人】「阿信爸爸」導演羅永昌 默默耕耘:每個人心中都有一把尺《娛壹》

 


【壹些人】「阿信爸爸」導演羅永昌 默默耕耘:每個人心中都有一把尺
「香港創科欠缺嘅,從來都唔係咩技術,因為20年前已經擁有過。真正令到呢個城市停滯不前嘅,亦唔係你所講嘅無知或短視,而係我哋對香港創科都已經失去咗信任,我哋實在經歷過太多欺騙、出賣,所以每一個人都習慣咗喺被人出賣之前,先將自己賣一個好嘅價錢。」阿信在《IT狗》大結局所說的,改為形容香港影圈也非常適合。而飾演他父親的導演羅永昌,相信感受至深。
沒落,四散,電影人腳步蹣跚地向前。路難行,但有一群人仍在走着。
現年55歲的羅永昌,1989年加入TVB任助理編導,1997年轉投影圈。多次獲提名最佳剪輯,2002年憑《暗戰2》奪金馬獎最佳剪接,並身兼該片的演員及導演,跟師父杜琪峯聯合執導。
他跟鞠覺亮、陳木勝、游乃海和鄭保瑞,本來就是杜琪峯五大愛徒。他的個人導演作品,包括《天生一對》、《每當變幻時》、《機動部隊─同袍》、《機動部隊─警例》等等。
當執行導演的有《槍火》、《暗戰》、《瘦身男女》、《鍾無艷》、《我左眼見到鬼》、《嚦咕嚦咕新年財》、《PTU》、《大隻佬》、《黑社會》等等,是杜Sir的左右手。影圈輝煌的年代,羅永昌有份默默耕耘。
他的拍攝風格受杜Sir影響很深,曾說:「一定嘅,佢係我師父,亦係我半個爸爸,我識嘅嘢都係佢教……」
同業為求存,可能不斷在「適應」。羅永昌有北上過,但始終想拍港產片。由他執導,古天樂出品、林家棟監製的《暖暖. 暖男》,預計今年尾上映。
他執導黃秋生和任賢齊主演的《報應》時,說:「我想寫『每個人心中都有一把尺』,拎出嚟唔係量己,而係度人。」
《IT狗》中,Cathy質問:「點解香港只可以有一個平台呢?點解唔可以有兩個三個甚至四個?點解你哋咁想搞死隔籬個平台呢?就算人哋死咗,都唔代表你哋會變好。」
羅永昌和一群默默工作的演藝人,在「量己」,而非「度人」....
支持《娛壹》閱讀全文:https://www.patreon.com/posts/62145918
(【壹些人】是人物隨筆,希望展現熱話名人的不同面貌。)
撰文:Dvora
#羅永昌 #杜琪峯 #壹些人 #阿信爸爸 #IT狗 #娛壹

沒有留言:

發佈留言