2013年2月8日星期五

搵食-鄭丹瑞

依然快樂 - 鄭丹瑞

小女兒上大學,揀選了考古這一科。一眾 uncle auntie、契爺契媽都暗地裏問我:「吓!你俾個女讀考古?第時佢出嚟做咩? 點搵食呀? 」

如果人原來只是為了「搵食」而生存,小時候逼她學琴學功
夫學體操,都是為了將來可以輕鬆「搵食」,那做人豈不是很容易,但也很可悲?
我跟他們開玩笑說:「我未聽過讀完考古,畢業之後會餓死
!」「但讀考古係唔會發達㗎噃!」「你睇吓阿邊個個仔讀 Finance 嘅,返嚟香港入啲大行做暑期工,閒閒哋三四萬人工!呢啲科至會發達㗎!」

他們苦口婆心勸我,還未及提出「金錢非萬能,發達無本心
」的道理,又收到朋友來電:「有無搞錯!俾個女去以色列考古?你知唔知嗰邊打緊仗?」

我知!女兒在 Facebook 告訴我,每當聽到警報聲,全組同學就要躲入防空洞,「十
分刺激!」女兒又告訴我,每天都挖得一面一身泥,日曬雨淋,「十分享受!」實在太危險了,領隊帶他們去了死海避避風頭,無端端多了幾天假期,「十分好玩!」

就憑女兒這三個「十分」的報告,已經再次肯定我讓她揀選
考古這一科是做對了。

人生而要搵食,這個當然。但也有很多種「食相」,有人狼
吞虎嚥,甚至食埋隔籬嗰份,結果人吃飽了,卻餓死了靈魂。我寧願我的女兒慢慢咀嚼,先餵飽靈魂。


2011年10月05日刊於香港經濟日報

沒有留言:

發佈留言