2019年9月25日星期三

曾志豪「和理非」變抗爭冇底線︰嗰班真係黑警

曾志豪「和理非」變抗爭冇底線︰嗰班真係黑警

(攝影︰林德雄)(攝影︰林德雄)曾志豪感嘆多年來第一次發現對香港的歸屬感。曾志豪感嘆多年來第一次發現對香港的歸屬感。自言曾是左膠一名,今日已沒底線可言。自言曾是左膠一名,今日已沒底線可言。
曾志豪笑言一家是「黃金戰士」。曾志豪笑言一家是「黃金戰士」。曾志豪跟吳志森在《頭條新聞》經常要扮鬼扮馬。(網上圖片)曾志豪跟吳志森在《頭條新聞》經常要扮鬼扮馬。(網上圖片) 大帥及徐副官。(網上短片截圖)大帥及徐副官。(網上短片截圖)
 太后及小豪子。(網上短片截圖)太后及小豪子。(網上短片截圖)《頭條》一班台前幕後工作人員。(網上圖片)《頭條》一班台前幕後工作人員。(網上圖片)


曾志豪為香港傳媒人,主持電視節目《頭條新聞》、電台節目《瘋Show快活人》,他自言假如要用一種顏色去形容政見,用現今術語來分會是「黃金戰士」,崇尚「和平理性非暴力」簡稱「和理非」。4歲大仔亦因為耳濡目染試過在車上大叫「林鄭下台」,曾志豪當場嚇了一跳,他解釋︰「我話仔你仲有機會面試,我驚你忽然發牙痕。佢又不知意思忽然大叫『林鄭下台』,又不知對面老師乜嘢顏色……」他同時為這一代小朋友悲哀,幾歲人仔接觸的應該是爆旋陀螺,而不是「爆旋催淚彈」、「爆旋橡膠子彈」,亦不應該是玩「海綿彈寶寶」。

一直有出來行的曾志豪,由反高鐵到過百萬人上街,以邊行邊採訪的方式進行,食過催淚彈,到近日腳傷不能走出去,原來感覺很難受︰「當你睇直播,見到出面都是自己香港人受傷、流血,然後你覺得你連一下都做唔到嘅時候,心情原來好難受。反而出咗去,你食咗催淚彈,喊到口水鼻涕流出來,心情反而舒服。」在特首林鄭月娥漠視一百萬人上街的「6.9反修例遊行」,引發6.12包圍立法會當日,曾志豪首次到場︰「我嗰次唔係遊行,係想去睇下。點知去到就發現,個個都如臨大敵。之後大家開始射催淚彈,事前冇諗過咁大件事,今次第一次食催淚彈就喺嗰度。」隨着事態發展,到警察用催淚彈的次數越趨頻密,曾志豪的「gear」亦由單罐的豬嘴防煙面罩,到今時今日的專業型。他的心態亦隨着裝備改變,起了根本的改變,原來「和理非」的左膠,到今日無底線的以暴抗暴︰「我行動上仲係和理非,因為真係冇膽量衝出去。但我心態上已經轉咗好多,無論示威者、抗爭人士用乜嘢手段,有幾大所謂破壞,我都冇底線接受,會好願意去理解同情佢哋。」
「元朗7.21」白衣人無差別襲擊是分水嶺,曾志豪自嘲本是名無可救藥的左膠,雖然經歷6.12射催淚彈,但亦會安慰自己警察雖然過份,但他們只是聽命的磨心。當早期圍警察總部時,對示威者的行為他是看不過眼︰「6月嘅時候佢哋叫口號,我係叫唔出,甚至我會覺得唔適當。嗰時開始用狗糧玩警察,又會鬧佢哋毅進仔,又會話佢哋『黑警』,當時嘅我係左膠到會話『喂,唔好咁啦,點解話人哋係狗,用狗糧玩人啫。警察係衰,但未至於要咁樣,會覺得太過冇修養。」直到7.21之後,曾志豪的底線迅速消失,他甚至覺得食狗糧事小︰「你哋真係黑警嚟,真係離譜。元朗警署落閘嗰一刻,我道德嘅閘就開咗,直情無底線放出嚟。」

那一刻他腦中所有回憶彈了出來,之前覺得示威者過份的地方,一切都變得很合理,他笑說︰「佢哋好有先見之明,鬧得好。」不單自己,很多行家亦沉不住氣,對警察多了很多質問,會問「佢犯咗乜嘢事,點解要拉佢?」又會問「佢做咗乜嘢,你要咁樣對佢?」雖然好多時都換來警察的恐嚇,仍有不少行家出聲,因為事情已經變到好離譜,近乎光怪陸離。假如有朝一日自己的囝囝選擇走上街頭,曾志豪會對兒子說︰「小心啲,真係小心啲,因為我爹哋都係咁同我講。」
曾志豪相信從好的方面想,今次運動令香港人增加歸屬感,他說︰「上次雨傘都未令我有呢種感覺,今次抗爭感覺非常強烈,真是會突然覺得呢個城市我有份。睇到《願榮光歸香港》管弦樂合唱團版本,當中間白煙升起模仿催淚彈,嗰一刻好感動,提醒我個個人都有為呢個城市流眼淚,好慶幸自己有流過眼淚。」自言都41歲人,才第一次發現這份歸屬感,特別是當看到人鏈的時候,簡單一句「香港人加油」,已經很打動人心, 一種很強的身份認同,強過那些所謂國民教育。
採訪︰何永寧
攝影︰林德雄


沒有留言:

發佈留言