2024年2月12日星期一

《臨時劫案》原來幾cult!




 

《臨時劫案》原來幾cult!
睇trailer以為是瘋狂鬧劇,本來沒抱什麼期望,但睇完直至credit roller都出完,所有觀眾(雖然人唔多,只有幾個!)都無離場,似乎都在想:佢想講咩?
不是不明白,而是:咦!佢有嘢想講!
今時今日拍悍匪劫案已經很out, 誰還會去打劫?電影原來不是不知道這個大問題,郭富城飾演的悍匪「梅藍天」就說:「你以為我想㗎?」電影就是想說,到底是什麼逼得我們去做這些明知是on9的事!
不太知道這位導演麥啟光的背景,Google之後只知道他導演過幾部不太知名的電影,包括《新流氓醫生》、《毋. 忘我》,比較出名的是與馬偉豪聯合導演的《玉女添丁》;不過沒見名字的「執行導演」作品卻有《奪命金》、《盲探》、《毒戰》、《單身男女2》、《七人樂隊》…… 即是杜琪峰班底,那就明白為什麼《臨時劫案》「很杜琪峰」!
有盧海鵬、林雪已經很有「峰」味,這個臨時劫案的錯摸、荒謬就很PTU,連配樂、攝影、取景都「很杜琪峰」!然而這次「很杜琪峰」沒有變得討厭,反而因為它的隱喻,說出了今日香港人的景況,我原諒了它的臨摹!
=====================小心劇透===================
今日香港「由治入興」,又是國際金融中心--遺址,無論你以前有幾醒目、幾好人、幾狠辣、幾克勤克儉,社會已經逼到你無路可逃。一向不是大奸大惡、最多只是蠱惑、縮骨的香港人,就算連親戚朋友都不放過,你呃我、我呃你都不足以撐過越來越窮、越來越壓抑的生活,特別廢中又不諳科技、財技,忍無可忍之下,不如就打劫搏一鋪!
戲中所有角色都是典型香港人性格或有典型遭遇--林家棟是蠱惑縮骨、任賢齊是「好人做唔好、壞又壞唔到」;林雪、姜大衛、姜卓文是蠱惑、食腦又無恥;胡定欣、鮑起靜、盧海鵬有婆媳、夫妻問題等等,唯獨郭富城的哨牙悍匪是一個半超現實的角色,他來自越南,為了生活來香港打劫,想得到三千萬回家鄉買大屋安居樂業。
說這角色是半超現實,是他既強悍兇狠,但又非常有禮貌、講原則,似是暗喻一個本來有修養、有能力的人,為世所逼才走上街頭做壞事!想通了這個暗喻,劇情便不胡鬧,黑色幽默隨之而生;直到梅藍天說:「我都唔想㗎!」我甚至感動過!
要讚的還有所有香港、香港人與香港人情味的特色,都描寫得很精到;所有選角都精妙,而且演出到位;尤其郭富城、姜大衛、梁仲恆今次的角色跟以前的有很大反差,都演出跟以前不一樣的感覺,好好睇!連最擔心的胡定欣、張可頤,都沒有一點大台味,看得舒服,有點邵美琪落在杜琪峰手上的感覺。
#臨時劫案 以為係一般三傻大鬧乜乜乜、烏龍打劫得個吉,之類喜劇。事實一開局家棟、林雪「死黑的」;鮑姐、胡定欣「玩曱甴」,完全符合瘋狂搞笑片類型。
直到哨牙阿王出場,廟街劫找換店一幕,筆鋒一轉,有街頭激烈鎗戰,有賊車瘋狂駕駛,有爆破有中鎗有流血有死人,完全係地道港產警匪片格局。喂!搞咩!
然後多條線同時發展,偶有交集,碰撞出更加瘋狂荒謬,不可預期嘅亂局。根本,係一齣好認真製作嘅警匪片,或係黑色幽默嘅劇情片。
點解?越睇越似銀河映像系嘅出品嘅?
城城嘅哨牙造型只係沖淡戾氣殺氣嘅包裝。家棟嘅笠水、小齊嘅冇用輝,係貼地都市小人物嘅設定。故事其實講小巿民小人物受盡生活壓迫,小男人為養活家人,對社會作出嘅反撲。
「我去打劫,你打劫我,唔啱數」
故事劇情亦有銀河作品對荒謬現實控訴嘅味道。
完場後搜尋資料,原來導演麥啟光,編劇陳偉斌,都係銀河嘅班底。
麥啟光副導或執行導過杜sir 嘅《奪命金》、《毒戰》、《盲探》。
陳偉斌編過《單身男女》、《毒戰》、《盲探》、《神探大戰》。
兩人加埋,難怪本片出嚟有咁強烈銀河系風格。
近幾年杜sir己等如停產,而佢嘅弟子似乎己成熟,喜歡/想睇杜sir風格電影,似乎可以寄望佢旗下嘅接班人。







沒有留言:

發佈留言