2024年9月27日星期五

《十七年命運週期》 兩場橫跨17年獨腳戲 穿插對話 觀眾譽「神剪」

 


20240927
《十七年命運週期》
兩場橫跨17年獨腳戲
穿插對話 觀眾譽「神剪」
導演羅嘉駿細述「對話」背後意思
讚Lokman 演活尷尬
記對白一流

《 #十七年命運週期 》今晚來到第五集,來到三分一。導演 #羅嘉駿(Steve)預告第15集大結局長一小時十五分鐘。

第四集主題是「失語」,主舞台來到 #回力劇場 。年輕小青( #陳書昕 飾)獲歐陽柊導演( #黎濟銘 飾)慧眼賞識,邀請演出舞台劇。小青老是忘詞,延誤進度。超人(阿Lou #林漢忠 )想到一個茄汁遊戲為她打開心理關口。小青說:「我好怕畀人知我諗乜,好怕人哋覺得我軟弱。所以我寧願講大話。」

︱望住個cam嘅並唔係其他人,而係你︱
歐陽這段對白,寫得絕佳:「啲人成日覺得,做戲就係戴住面具去做,其實做戲係一件好誠實嘅事。你要面對到你自己,亦要面對到其他人。你太在意自己嘅存在喇,成日覺得有個cam影住你,但你從來冇諗過,望住個cam嘅並唔係其他人,而係你。你根本面對唔到你自己。」

︱神剪︱
兩個小青相隔17年時空,分別演出獨腳戲The King's Speech:語言導師Lionel Logue為 #喬治六世 根治口吃。有意思的是,Lionel 也是舞台劇演員。2002年回力劇場小舞台跟2020年老人中心禮堂的舞台劇版,由陳書昕與 #李敏 分別演出,混合穿插——同一角色(小青),同一段獨白,兩個時空,兩位演員。

年輕小青怯於表白,如喬治六世因心理關口失語,如石在喉,難以發聲。長大了的小青說:「你要隔絕世界嘅目光,隔絕自己對自己嘅批判。你喉嚨入面嘅唔係石頭,係冰。你試下將手擺喺石頭上,等嚿冰融化。你都可以好似水一樣,柔軟,剛強,唔受世界形式所拘限。」

兩個小青念同一段獨白,剪接之後猶如兩人隔空對話,網民譽為「神剪」,為之動容。回力劇場觀眾大表欣賞;可是老人中心禮堂,沒一個專心看。李敏望定台下,有點落寞。

導演Steve發文分享,謂這場戲構思多時,寫了不同版本,老是覺得不對勁:「直到某日,編劇話不如用King’s Speech,可以連繫到小青失語嘅劇情,我覺得個感覺啱,但好似就係爭啲嘢。又過咗一排,有日望住份劇本,我突然靈光一閃。其實將Ranya(李敏)同Sheena(陳書昕)演嘅角色分開,Sheena演國王,Ranya演言語治療師,一人一句,只要佢哋演嘅角色冇重複,咪好似隔住時空對話咁囉!就係咁呢場就搞掂咗。」

︱導演的小設計︱
Steve回覆《娛壹》表示,這場戲先拍李敏,陳書昕也在場,「叫Sheena演一次俾Ranya睇,等Ranya知佢大概會點做。隔咗個幾兩個月再拍Sheena,睇返Ranya playback,捉返節奏。」

被網民形容這段是神剪,Steve笑:「我真係剪咗好耐,剪極都唔啱feel,咁樣時空穿插住傾偈好難剪。」幾乎崩潰。《十七年命運週期》團隊剪了九個月,對白逐個take揀,第14集剛剪完。

︱背後訊息︱
這段隔空對話,Steve自言只是一個「小設計」,「冇諗過觀眾咁鍾意。我個腦成日會有呢啲靈光一閃,唔知點解。」至於背後msg,他說:「細個用一個方法解決過一個問題,唔代表大個用同樣方法會work;然後就係人嘅初心。Ranya(小青)做咗咁耐都冇放棄,仲記得呢段戲,因為佢初心未變。17年好漫長,行一條未必順利嘅路,初心好重要,亦呼應番『週期』呢樣嘢。情景唔同咗,但有啲嘢其實都係一個週期,係會返番嚟。」

︱編劇團隊的格仔表︱
Steve所說的「靈光一閃」,當然不止一閃。導演身兼監製及編劇之職。編劇團隊共四人,share一個Google sheet,他們稱為「格仔表」,「打橫15格,打直30格。打橫15格等於15集,打直嘅格數等於每一場戲。 我哋各有各擅長嘅嘢,有人寫感情叻啲,有人諗得意嘢又叻啲,有唔同嘅人先可以寫到一個豐富嘅劇本。我哋會將諗到嘅場口寫喺格仔表,重新排序,係極度痛苦嘅過程,可能成個禮拜一格都冇寫過。」

「每填完一集,我哋都係會話,死啦!下集究竟仲有咩可以講?尤其編劇成日都會話呢個故仔講唔到15集,但我覺得大把嘢可以講(笑),多到每集over字數。寫劇本就係咁,憑空想像點寫都得,但係其實又唔係點寫都得。情理之內,意料之外嘛!」

︱讚Lokman表現:尷尬嘅好笑都係尷尬︱
Lokman #楊樂文 飾「木星」,在這集亦有一人 #棟篤笑 ,疫下開live,觀眾由11個變0,非常尷尬。Steve預告文哥棟篤笑陸續有來,「我要求角色係做棟篤笑做得好尷尬,但係我成日都覺得佢(文哥)都做得好好笑,效果好好。尷尬嘅好笑都係尷尬。同埋佢背劇本真係超勁,一大段對白一字不漏。」

文哥與陳健朗(飾演成年版超人)都是Steve一早認定的演員,「冇cast佢哋,直接約傾偈,傾完啱feel就揀咗。」又笑:「文哥爭啲因為要拍其它節目拍唔成我呢,嚇鬼死!」不少網民形容陳健朗內歛,文哥外放,認為兩角應對調,Steve不同意:「而家我拍嘢都係serve自己(笑)我鍾意就唔理人點諗lu!」

至於觀眾們關心的細節,如小青眉上的痣,陳書昕有,李敏沒有,Steve說:「所有嘢都有解答,睇到最後一集。觀眾諗嘅嘢,我全部都諗過晒。佢哋得三日時間諗,我諗咗年幾,每日坐喺度諗十幾個鐘。」表明扭橋不涉穿越、沒有身份互換。順帶一提,今晚Steve將夥黎濟銘、acting coach毛曄穎及眾新演員開live,敬請留意。

沒有留言:

發佈留言